Η παρουσίαση νέων προϊόντων από τους κατασκευαστές δείχνει ότι η έννοια του Virtual Reality δεν είναι παροδική και έχει μία θέση στο άμεσο μέλλον.
Όταν βλέπει κανείς πολύ μεγάλους παίκτες της τεχνολογίας, όπως είναι η Sony με το PlayStation VR 2, να προσπαθούν να μπουν δυναμικά στο πεδίο του Virtual Reality, κάτι που κάνει και η HTC με την προετοιμασία της επόμενης ναυαρχίδας της, τότε τα πράγματα είναι αρκούντως… σοβαρά. Ο προβληματισμός που εκφράζεται έχει να κάνει με τον βαθμό προσβασιμότητας των VR επιλογών από όλους.
Ένα ερώτημα που γεννάται εδώ είναι πώς μπορούν να βιώσουν την εμπειρία του Vritual Reality άτομα τα οποία αντιμετωπίζουν σοβαρά κινητικά προβλήματα και έτσι οι αισθητήρες δεν μπορούν να μεταφράσουν τις κινήσεις τους σε αντίστοιχες κινήσεις στον εικονικό κόσμο. Το αίτημα να γίνει καθολικά διαθέσιμη και προσβάσιμη η Virtual Reality αποτελεί ισχυρή πρόκληση, καθώς κανείς δεν θέλει ο VR κόσμος και το Metaverse να αποκλείει το διαφορετικό και όσους αντιμετωπίζουν κάποιας μορφή αναπηρία.
Καθώς η συζήτηση γύρω από την ανάπτυξη του Virtual Reality αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο βάρος, διαμορφώνεται από όσους αντιμετωπίζουν κάποιο κινητικό ή άλλο πρόβλημα η απαίτηση το Virtual Reality να είναι περισσότερο… δημοκρατικό. Μένει να δούμε εάν οι developers θα καταφέρουν να επιτύχουν κάτι τέτοιο.